Alfa Romeo start 2023 met recordcijfers

  • Alfa Romeo sluit eerste kwartaal (Q1) 2023 af met recordcijfers: aantal registraties in Europa met 136% gestegen en wereldwijde toename van 64% vergeleken met Q1 2022.
  • Verdubbeling van marktaandeel in Italië, Frankrijk, Duitsland en Nederland, verdrievoudiging in Portugal en Oostenrijk.
  • Sterke groei in Midden-Oosten zet onverminderd door: 149% meer registraties in Q1 2023 vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
  • Sterke resultaten mede te danken aan succesvolle Tonale, die sinds eind 2022 ook leverbaar is als Tonale Plug-in Hybrid Q4, de eerste geëlektrificeerde Alfa Romeo.

 

Na een bijzonder positief 2022 zet Alfa Romeo zijn herstel onverminderd voort met recordcijfers in Q1 2023. De resultaten zijn het gevolg van de implementatie van een solide, strategisch plan en continue focus op de algehele kwaliteit. 2023 belooft een complex jaar vol spannende uitdagingen te worden. Desondanks liet Alfa Romeo in het eerste kwartaal van dit jaar uitstekende resultaten noteren, met een sterke groei in Europa. Zo verdubbelde het marktaandeel en steeg het aantal registraties met 136% vergeleken met dezelfde periode in 2022.

Alfa Romeo won het meeste marktaandeel in Oostenrijk en Portugal, waar het aantal nieuw geregistreerde modellen in Q1 2023 met respectievelijk 317% en 400% toenam. Ook in andere Europese landen werden topresultaten behaald, met een ruime verdubbeling van het marktaandeel ten opzichte van Q1 2022. Het aantal registraties groeide 188% in Italië, 174% in Frankrijk, 112% in Duitsland en 186% in Nederland.

Wereldwijd liet Alfa Romeo een groei van 64% noteren in Q1 2023. Deze cijfers laten een duidelijke groei zien sinds eind 2022 en een gedegen voortzetting van de commerciële successen sinds 2021. Na recordjaar 2022 zet ook de groei van het Italiaanse merk in het Midden-Oosten onverminderd door. Zo vestigde Turkije zich op het wereldtoneel als snelst groeiende markt, waar de verkoop in het eerste kwartaal zelfs verviervoudigde ten opzichte van Q1 2022. In totaal groeide de verkoop van Alfa Romeo in het Midden-Oosten met 149%, waarbij Turkije 55% voor zijn rekening nam.
 

Jean-Philippe Imparato, CEO van Alfa Romeo: “De resultaten van Alfa Romeo in het eerste kwartaal van dit jaar bevestigen onze gezamenlijke inspanningen en zijn het resultaat van de manier waarop we gedisciplineerd onze nieuwe strategie implementeren. Daarbij stellen we twee onvoorwaardelijke prioriteiten: compromisloze ‘360°-kwaliteit’ en stabiliteit. Met overtuiging en nederigheid werkt het team hard om de gestelde doelen te halen. Dit maakt ons trots, maar we zijn ons er ook van bewust dat we met passie en vastberadenheid de ingeslagen weg moeten voortzetten om onze ambitieuze doelen en plannen te realiseren.”

Tags: